..:: Szkoła Podstawowa nr 37 w Katowicach ::..

WYCIECZKA KLAS 6A I 6B

W maju klasy 6a i 6b wyruszyły na wycieczkę szlakiem Piastowskim do Poznania i Gniezna.

Zwiedzanie Poznania zaczęliśmy od wizyty w Rogalowym Muzeum. Dowiedzieliśmy się, że tradycja wypieku rogala świętomarcińskiego sięga aż 150 lat. Mieliśmy okazję nie tylko poznać oryginalną recepturę tego wypieku, ale również brać czynny udział w produkcji tych cukierniczych pyszności. Na sam koniec odbyła się degustacja i wszyscy otrzymali certfikat Rogalowego Czeladnika.

Pani przewodnik poprowadziła nas przez rynek stolicy Wielkopolski, potem był spacer po Ostrowie Tumskim, czyli wyspie katedralnej – świadka tysiącletniej historii Polski i Poznania.

Na sam koniec dnia pełnego wrażeń udaliśmy się do bardzo nowoczesnego Muzeum Bramy Poznania. Interaktywne wystawy oraz audioprzewodnik opowiedziały nam o historii tego miejsca. Tutaj mieliśmy okazję poznać potęgę poznańskiego grodu za czasów Piastów czy też historię Chrztu Polski. To tutaj wchodząc do Sali Złota mogliśmy stanąć na środku Złotej Kaplicy i poznać miejsce wiecznego spoczynku pierwszych władców Polski.

Zmęczeni udaliśmy się do hotelu, gdzie mieliśmy okazję odpocząć i pograć razem w gry planszowe.

W kolejnym dniu wycieczki ruszyliśmy do Gniezna, odwiedziliśmy Muzeum Powstania Państwa Polskiego oraz wzięliśmy udział w warsztatach muzealnych: „Jak żyli ludzie 1000 lat temu” Punktem kulminacyjnym tego dnia była wizyta w podziemiach katedry gnieźnieńskiej i podziwianie słynnych Drzwi Gnieźnieńskich oraz poznanie historii Świętego Wojciecha.

Wycieczka odbyła się dzięki wsparciu finansowemu UNICEF.

Data wytworzenia: 2023-05-24 05:38 Autor: Kaja Muszyńska Data publikacji: 2023-05-24 05:38 Osoba udostępniająca na stronie: Paweł Bankiewicz Data ostatniej modyfikacji: 2023-05-24 Osoba modyfikująca: Paweł Bankiewicz