..:: Szkoła Podstawowa nr 37 w Katowicach ::..

„Pejzaż akustyczny - usłyszeć wołanie Ziemi”.

Uczestnictwo klasy 2a w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. W ramach  projektu w dniu 12 listopada 2019 uczniowie klasy 2a wraz z wychowawcą udali się do Domu Oświatowego Biblioteki Śląskiej w Katowicach i wzięli udział w zdarzeniu literackim „Pejzaż akustyczny - usłyszeć wołanie Ziemi”. Warsztaty literackie dla dzieci poprowadziła pani Sylwia Grudniak. Naszą przygodę z teatrzykiem kamishibai rozpoczęła bajką Tomasza Trojanowskiego „Dlaczego zwierzaki mieszkają w bloku Maćka?”, którą zilustrowała Agnieszka Antoniewicz . Bajka ta, jak i samo jej przedstawienie, było przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. W bardzo interesujący sposób przybliżyła dzieciom tematykę globalnego ocieplenia. Zwierzęta kiedyś żyły w lesie, czyli w swoim naturalnym środowisku np.w Puszczy Białowieskiej. Dlaczego teraz mieszkają w bloku Maćka? Na skutek bezmyślnej działalności człowieka wszystko zaczęło się zmieniać. Amazońska Puszcza i inne lasy tropikalne mają ogromny wpływ na klimat całej ziemi. Niszcząc lasy tropikalne człowiek zmienia naturalny obieg wody na ziemi, a to powoduje między innymi susze. Nie jest dobrze. Wszyscy powinni o tym wiedzieć i właśnie temu służyło przedstawienie.
Dzieci z uwagą obejrzały spektakl. Po nim miała miejsce pogadanka, podczas której dzieci stwierdziły, że nasze złe postępowanie może doprowadzić do sytuacji, w której my sami podobnie jak zwierzęta z bajki nie będziemy mieli gdzie mieszkać. Rozmawiały o tym, w jaki sposób możemy zatroszczyć się o nasze środowisko podczas codziennych czynności. Dzieci wspaniale potrafiły opisać segregację odpadów. Na koniec uczniowie mieli okazję uruchomić swoją wyobraźnię wykonując makietę Puszczy Białowieskiej i Puszczy Amazońskiej. Pięknie wykonane prace zostały wspaniałą pamiątką z naszych zajęć.


Data wytworzenia: 2019-11-19 22:49 Autor: E.Skrzypińska Data publikacji: 2019-11-19 22:49 Osoba udostępniająca na stronie: A. Makarewicz Data ostatniej modyfikacji: 2019-11-19 Osoba modyfikująca: