Odwiedziny przedszkolaków z przedszkola nr 35 w Katowicach
29 października 2015 r. odwiedziły nas przedszkolaki z przedszkola nr 35 w Katowicach.
W szkole zostały one ciepło przywitane przez p. Ewę Kałęcką, p. Kasię Toporek oraz p. Gosię Purol wraz z dwiema przedstawicielkami klasy 3b.
Pani Małgosia oprowadziła przedszkolaków po szkole, a p. Kasia i p. Ewa zaprosiły dzieci wraz z ich wychowawczyniami do wzięcia udziału w przygotowanych zajęciach.
W tym roku szkolnym dzieciaki aktywnie uczestniczyły w lekcji języka angielskiego prowadzonej przez panią Katarzynę Toporek oraz w zajęciach bibliotecznych przygotowanych przez panią Ewę Kałęcką.
Na języku angielskim przedszkolaki nauczyły się śpiewać piosenki powitalnej. Poznały słownictwo dotyczące części twarzy i utrwaliły nowe wiadomości w piosence nawiązującej do omawianej tematyki. Radośnie śpiewając, poruszały się w rytm wesołej muzyki i sprawnie pokazywały wymienione w utworze części twarzy. Wykazały się również umiejętnością słuchania ze zrozumieniem, o czym świadczyły poprawnie wykonane przez nich ćwiczenia (dorysowywanie do pajacyka brakujących części ciała, zgodnie z komendami nauczyciela, następnie kolorowanie J).
Olbrzymią frajdę sprawiła przedszkolakom zabawa pt.: ‘Simon says’, w której wyłoniono aż trzech zwycięzców nagrodzonych gromkimi brawami.
Zajęcia biblioteczne miały na celu zapoznanie dzieci z biblioteką i księgozbiorem.
Myślą przewodnią spotkania było poszukiwanie przez przedszkolaków odpowiedzi na pytanie: Co to właściwie jest czytanie? By znaleźć odpowiedź – dzieci, na podstawie wysłuchanego tekstu literackiego, rozwiązywały rebusy, zagadki ściśle związane z treścią, wykonywały także pracę plastyczną. Podczas zajęć bibliotecznych nie zabrakło również ruchu i skocznej muzyki. Podsumowaniem lekcji bibliotecznej stała się próba odpowiedzi na pytanie postawione na początku zajęć. Dzieci zdecydowały, że: „Czytanie to jest to, że literki wchodzą do głowy przez oczy, a tam powstają obrazki”.
Wzbogacone o tę wiedzę przedszkolaki przyrzekły być wzorowymi czytelnikami.