..:: Szkoła Podstawowa nr 37 w Katowicach ::..

Egzamin ósmoklasisty- harmonogram i komunikaty 2023

• PTTK - rajd górski

27 maja grupa uczniów ze szkolnego koła PTTK odbyła pod opieką nauczycieli – A. Jasińskiej i P. Bankiewicza rajd górski. Jego celem był Stożek w Paśmie Czantorii w Beskidzie Śląskim. Po dotarciu na metę rajdu, dzieci wzięły udział w konkursach przygotowanych przez Górnośląski Oddział PTTK, zdobywając szereg nagród.

Rozwiń artykuł PTTK - rajd górski
  • SKKT PTTK

20 maja uczniowie wzięli udział w V MŁODZIEŻOWEJ GRZE MIEJSKIEJ POZNAJEMY MIASTO KATOWICE DAWNE GRY I ZABAWY DZIECI ŚLĄSKICH NA PODWÓRKACH W NIKISZOWCU. Dzieci zostały zapoznane z historią powstania osiedla dla pracowników zakładów Giesche oraz został uświadomiony im fenomen tego miejsca, który jest wpisany na listę Pomników Historii Polski.

Rozwiń artykuł SKKT PTTK
  • SKKT na Czantorii

Data: 09.05.2015

Wielka Czantoria 995 m n.p.m. Jest szczytem granicznym między Polską a Czechami. Czantoria porośnięta jest w większości lasami bukowymi i świerkowo-jodłowymi, miejscami z udziałem jaworów, jesionów, modrzewi i innych. Po obu stronach granicy państwowej w partiach podszczytowych znajdują się leśne rezerwaty przyrody. Na zboczach i szczycie Czantorii Wielkiej występują także trawiaste polany. Czantoria Wielka stanowi duży węzeł szlaków turystycznych, którymi można dojść m.in. na Soszów Wielki, Czantorię Małą, Stożek i Tuł oraz do Ustronia, Nydka i Trzyńca (Czechy). Przez szczyt przebiega Główny Szlak Beskidzki im. Kazimierza Sosnowskiego.

Rozwiń artykuł SKKT na Czantorii
  • SKKT w Rezerwacie Przyrody Las Murckowski

Data: 25.04.2015

Rezerwat przyrody Las Murckowski – leśny rezerwat przyrody chroniący pozostałości dawnej Puszczy Śląskiej, znajdujący się w Katowicach.

Został utworzony w 1953 roku.

Rezerwat składa się z dwóch części odgraniczonych czteropasmową drogą szybkiego ruchu Katowice-Bielsko Biała. Fragment rezerwatu graniczący z kopalnią "Murcki" i drogą stanowi starszą część rezerwatu. Druga część rezerwatu, wchodząca w skład zwartego kompleksu leśnego, stanowi część nowszą.

Rozwiń artykuł SKKT w Rezerwacie Przyrody Las Murckowski
  • SKKT w Będzinie

Data: 12.04.2015

Tego dnia udaliśmy się do Będzina, aby zwiedzić kilka ciekawych miejsc.

Najpierw zwiedziliśmy „Podziemia będzińskie – niedokończony schron przeciwlotniczy z czasów II wojny światowej”, którego drążenie rozpoczęli Niemcy w rejonie Góry Zamkowej.

Początkowo miały stanowić ochronę dla stacjonujących tu oddziałów wojskowych i administracji, a później także dla niemieckiej ludności cywilnej. Dziś zamieszkują go nietoperze.

Rozwiń artykuł SKKT w Będzinie
  • SKKT –PTTK w Rezerwacie Przyrody Las Murckowski

Data: 30.11.2014

Tego dnia pomimo pierwszych chłodów, Szkolne Koło Krajoznawczo – Turystyczne wybrało się do Rezerwatu Przyrody Las Murckowski.

Szeleszczące, wyschłe liście tworzące pod nogami miękki dywan, powalone drzewa obrośnięte mchem, paśnik dla zwierząt, wielkie huby na drzewach nie do oderwania, ślady zwierząt, norki niektórych z nich – to wszystko podziwialiśmy wędrując przez las. A celem naszej wędrówki było miejsce, którego nie mogli doczekać się młodzi turyści. Tym miejscem był krąg ogniskowy i teren biwakowy. Takie miejsce znajduje się na terenie rezerwatu i jest specjalnie przygotowane przez leśniczego dla wszystkich turystów chcących spędzić czas przy ognisku lub ochronić się przed deszczem pod drewnianymi wiatami i pobiesiadować przy ławach. My oczywiście rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski.

Rozwiń artykuł SKKT –PTTK w Rezerwacie Przyrody Las Murckowski
  • SKKT – PTTK w Ojcowskim Parku Narodowym

Data: 11.10.2014

Tym razem nie odbyliśmy wycieczki górskiej, lecz wędrowaliśmy przez Ojcowski Park Narodowy. W świetle promieni słonecznych i w złotej szacie prezentował się naprawdę wspaniale. Nasza wędrówka rozpoczęła się Doliną Sąspówki, do której zejście oznaczało znalezienie się w zupełnie innym świecie, niż ten z którego przybyliśmy. Następnie zwiedziliśmy Grotę Łokietka. Zaciekawiła nas legenda opowiadana przez przewodnika, wrażenie zrobiła na nas niesamowita sceneria, ale największym zainteresowaniem cieszył się chyba zwisający głową w dół, śpiący nietoperz.  Dla chętnych do zwiedzenia groty mamy radę – weźcie ciepłe ubrania :)

Rozwiń artykuł SKKT – PTTK w Ojcowskim Parku Narodowym
  • SKKT na Stożku – „Rajd Jesień w górach”

Data: 29.09.2014

Nasz szkolny sezon turystyczny rozpoczęliśmy Rajdem na Stożek Wielki zorganizowanym przez Górnośląski Oddział PTTK.

Stożek Wielki ( 979 m n. p. m. ) to szczyt w paśmie Czantorii w Beskidzie Śląskim. Przez Stożek przebiega również Główny Szlak Beskidzki.
    Na Stożku znajduje się również najstarsze schronisko w Beskidzie Śląskim.

Rozwiń artykuł SKKT na Stożku – „Rajd Jesień w górach”
  • SKKT i Koło Fotograficzne w Beskidach na Orłowej

Data: 13.04.2014

SKKT – PTTK - Szkolne Koło Krajoznawczo – Turystyczne i Koło Fotograficzne w Beskidach na Orłowej

Rozwiń artykuł SKKT i Koło Fotograficzne w Beskidach na Orłowej
  • SKKT – PTTK w Murckach

Data: 10.05.2014

10 maja 2014 r. Tego dnia odwiedziliśmy dzielnicę Katowic – Murcki. Wzięliśmy tam udział w II MŁODZIEŻOWEJ GRZE MIEJSKIEJ – „SZLAKAMI KOPALŃ KATOWIC –NAJSTARSZA KOPALNIA W MURCKACH” zorganizowanej przez Górnośląski Oddział PTTK w Katowicach. Podczas gry byliśmy gośćmi Domu Kultury „Południe”, w Murckach z którego pracownicy – przewodnicy w profesjonalny sposób przekazali nam sporą wiedzę na temat górnictwa w Murckach i atrakcji turystycznych tego terenu, oraz poprowadzili nas na wycieczkę po okolicy.

Rozwiń artykuł SKKT – PTTK w Murckach
  • SKKT - PTTK w Beskidzie Małym

Data:

Tego dnia nasze Szkolne Koło Krajoznawczo – Turystyczne wzięło udział w III MŁODZIEŻOWYM RAJDZIE GÓRSKIM Z METĄ NA LESKOWCU - GRONIU JANA PAWŁA II ORGANIZATOREM BYŁA Komisja Młodzieżowa Górnośląskiego Oddziału PTTK w Katowicach.