..:: Szkoła Podstawowa nr 37 w Katowicach ::..

SKKT na Stożku – „Rajd Jesień w górach”

28 września 2014 r.

Nasz szkolny sezon turystyczny rozpoczęliśmy Rajdem na Stożek Wielki zorganizowanym przez Górnośląski Oddział PTTK. Stożek Wielki ( 979 m n. p. m. ) to szczyt w paśmie Czantorii w Beskidzie Śląskim. Przez Stożek przebiega również Główny Szlak Beskidzki. Na Stożku znajduje się również najstarsze schronisko w Beskidzie Śląskim. Wejście rozpoczęliśmy w Wiśle Głębce i podążaliśmy niebieskim szlakiem prowadzącym przez Mraźnicę. Po drodze mieliśmy okazję podziwiać piękne widoki, które zapewnia ta trasa. Towarzyszyła nam wspaniała pogoda: bezchmurne niebo i przyjemna temperatura. Młodzi turyści dzielnie maszerowali, ale nie obyło się po drodze bez przerwy na drugie śniadanie oraz odpoczynek – znalazł się nawet hamak:) Podczas wędrówki dowiedzieliśmy się wiele od przewodnika na temat Beskidów.

Pod schroniskiem spotkaliśmy się z innymi grupami biorącymi udział w rajdzie, które weszły na szczyt innymi szlakami. Odbył się tam również konkurs rzutu lotkami do tarczy oraz konkurs wiedzy o Beskidach. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe odznaki. Ze Stożka Wielkiego mogliśmy dostrzec w oddali Tatry. Po odpoczynku i szarlotce wyruszyliśmy w drogę powrotną, która szczęśliwie doprowadziła nas z powrotem do Wisły.

Młodzi turyści już deklarują udział w następnej wycieczce.

Alina Jasińska,  Małgorzata Langosz,  Krzysztof Szlapa

Data wytworzenia: 2014-09-30 23:04 Autor: A. Jasińska Data publikacji: 2014-09-30 23:04 Osoba udostępniająca na stronie: A. Makarewicz Data ostatniej modyfikacji: 2014-12-08 Osoba modyfikująca: