..:: Szkoła Podstawowa nr 37 w Katowicach ::..

SKKT w magicznym miejscu – na Nikiszowcu

Drukuj
1 2 3

Tego dnia zwiedziliśmy zabytkową, śląską, górniczą dzielnicę jaką jest Nikiszowiec. Silny wiatr, który hulał tego dnia po Nikiszu nie zniechęcił nas. Pospacerowaliśmy jedynymi w swoim rodzaju uliczkami Nikiszowca. Podczas spaceru nasz przewodnik opowiadał wiele ciekawych rzeczy dotyczących dawnego życia w tej dzielnicy.  Zwiedziliśmy kościół św. Anny, a następnie udaliśmy się do galerii – pubu Riksza, który jest niepowtarzalnym miejscem. Miejsce to wypełnione jest wieloma starymi przedmiotami z różnych czasów. Czuliśmy się tam jakbyśmy podróżowali wehikułem czasu. Polecamy to miejsce do odwiedzenia. Wspaniale tam bawiliśmy się, ale w końcu musieliśmy opuścić to ciekawe miejsce, gdyż czekała na nas kolejna atrakcja – jarmark. Było więc buszowanie po straganach, przejażdżka pociągiem dla dzieci oraz zabawa na karuzeli. Na koniec zwiedziliśmy Muzeum Historii Katowic – Dział Etnologii miasta Nikiszowiec. Zobaczyliśmy miejsce zwane maglem, gdzie kobiety prały i maglowały przyniesione tam rzeczy, oglądnęliśmy na starych fotografiach jak dawniej na Nikiszowcu toczyło się życie. Podziwialiśmy również barwne, czasem bajkowe i fantastyczne obrazy Grupy Janowskiej, czyli malarzy górników. Nikiszowiec zapewnił nam wiele atrakcji i nawet postarał się o specjalne pożegnanie. Pożegnał nas bajkową, pierwszą w tym roku śnieżycą. Kto jeszcze nie był w tym miejscu, koniecznie musi go odwiedzić.

Data wytworzenia: 2014-05-30 23:05 Autor: A. Jasińska Data publikacji: 2014-05-30 23:05 Osoba udostępniająca na stronie: A. Makarewicz Data ostatniej modyfikacji: 2014-12-08 Osoba modyfikująca: A. Makarewicz